SākumsDrošas braukšanas rullis

Drošas braukšanas rullis

Noteikumi braukšanai ar motocikliem ir izstrādāti nevis tāpēc, lai kādam mācītu kad, kas un kā jādara, bet gan lai visiem nodrošinātu maksimālu braukšanas drošību.

Vispārīgie noteikumi.
1. Noteikumu ievērošana ir svarīga gan no satiksmes, gan arī no personīgās drošības viedokļa. Braucot ar motociklu ir jāapzinās paaugstinātais risks. Tas nozīmē arī motobraucēju paaugstinātu atbildību, sevišķi atbildību par pasažieri. Katram motociklistam ir jābūt atbilstošas kategorijas vadītāja apliecībai.
2. Rūpējies par savu moci kā sevi pašu. Pirms braukšanas vienmēr pārbaudi motocikla tehnisko stāvokli. Braucot ņem līdzi to, kas nepieciešams minimālam remontam.
3. Ekipējumam, t.sk. pasažiera ekipējumam jāatbilst visām drošības prasībām. Vienmēr lieto aizsargbrilles. Vienmēr nodrošinies braukšanai jebkuros laika apstākļos un jebkurā diennakts laikā. Ja izbraucot no rīta spīd saule, tas nenozīmē, ka pēc kāda laika neuznāks lietus, vai arī atgriežoties būs jau tumšs un ar saulesbrillēm vairs neko nevarēs redzēt.
4. Braukšanas drošība gan tev, gan arī citiem vistiešākajā veidā ir saistīta ar tavu braukšanas prasmi. Droši jājūtas braucot jebkuras intensitātes satiksmē, jebkuros laika apstākļos un uz jebkura seguma ceļiem. Nekautrējies, attīsti savu braukšanas māku! Pavasarī kārtīgi „izloci” savu braucamo, atjauno manevrēšanas un bremzēšanas iemaņas. Bremzējot izmanto gan priekšējās, gan arī pakaļējās bremzes (priekšējās bremzes pareiza izmantošana sastāda 70% no visa bremzēšanas spēka). Tam būs īpaša nozīme ekstrēmas bremzēšanas gadījumā.
5. Ceļu Satiksmes Noteikumi ir jārespektē un to ievērošana ir katra motobraucēja personīgā atbildība, taču galvenais princips ir - neradīt draudus sev un citiem satiksmes dalībniekiem, braukt tā, lai netraucētu citiem. Saudzē brāli kājāmgājēju un brāli autobraucēju, t.i. negāzē un nešauj ar savu izpūtēju. Nemanevrē tā, lai citi satiksmes dalībnieki būtu spiesti strauji mainīt braukšanas virzienu vai bremzēt.
6. Braukšana alkohola reibumā, kas apdraud personīgo un citu drošību, ir nepieļaujama. Lai gan alkohola daudzuma kontrole ir katra paša personīga lieta (un pienākums), citu motobraucēju uzdevums ir palīdzēt pieņemt pareizo lēmumu un, nepieciešamības gadījumā, pat noņemt no distances nepamatota optimisma pārņemtu brauktgribētāju.
7. Uzmanies no auto – to manevri ir grūti prognozējami. Autovadītāji ne vienmēr spēj saprast, ka mocis ir daudz dinamiskāks un tāpēc nepareizi novērtē distanci. Bez tam, autovadītāji bieži vien vienkārši neredz tuvojošos motociklu.
8. Braucot centies būt pamanāms citiem satiksmes dalībniekiem. Neslēpies aiz smagās mašīnas vai citiem objektiem. Izmanto gaismu atstarojošus elementus gan uz motocikla, gan uz apģērba. Nepieciešamības gadījumā, izmanto tālās gaismas, skaņas signālu (uzliec savam mocim kārtīgas taures!), izmanto arī izpūtēju kā skaņas signālu.
9. Esi uzmanīgs - izvēlies tādu braukšanas ātrumu, lai spētu pilnībā kontrolēt savu motociklu. Uzmanies no dziļām risēm, bedrēm, slapja ceļa un peļķēm (nevar zināt, cik tā peļķe ir dziļa). Uzmanies no grants vai smilts sanesumiem uz asfalta u.tml. Braucot izvairies no pārāk ilgas skatīšanās uz ceļmalas objektiem (smukām meitenēm, zīmēm, izkārtnēm u.tml). Pirms manevriem vienmēr pārbaudi situāciju apskatoties divas reizes.
10. Nespraucies pa vidu braucošā kolonnā! Ja gribi, pievienojies tai beigās.