SākumsDrošas braukšanas rullis

Drošas braukšanas rullis


Braukšana kolonnā.

11. Braukšana organizētā grupā (kolonnā) ir daudz drošāka gan pašiem braucējiem, gan arī pārējiem satiksmes dalībniekiem. Kolonna ir pamanāma, braukšanas ātrums ir mazāks. Kolonnu parasti vada pieredzējis motobraucējs, kurš brauc kolonnas priekšgalā (kreisajā pusē) un, veicot jebkurus manevrus, novērtē situāciju un raugās, lai tas būtu droši visiem motobraucējiem.
12. Kolonnas izkārtojums braucot - blakus pa diviem, „zigzagā” vai pa vienam ir atkarīgs no satiksmes apstākļiem, no ceļa platuma un ceļa stāvokļa. Izkārtojumu nosaka brauciena vadonis (pacelta roka ar vienu vai diviem pirkstiem). Distance starp motocikliem nedrīkst būt pārāk liela, lai kolonnai būtu vienots raksturs un mašīnas to uztvertu kā vienu veselu vienību (necenstos iespraukties). Braucot kolonnai jāiekļaujas vienā braukšanas joslā! Visi kolonnai jābrauc tajā joslā, pa kuru brauc vadonis.
13. Sākotnējo izkārtojumu brauciena laikā patvaļīgi mainīt nedrīkst! Neapdzen pārējos un nemaini savu pozīciju kolonnā. Braucot ir būtiski, lai visu laiku justu līdzbraucējus - varētu redzēt blakus braucēju, kā arī varētu spogulī redzēt aizmugurē pa diagonāli braucošo (tas ir vēl viens distances nosacījums). Pareizās distances ieturēšana ir ikviena braucēja pienākums!
14. Apdzenot dzelžaini jāievēro izvietojuma secība (piem., Nr.3. nekādā gadījumā nedrīkst līst priekšā Nr.2.). Ja ceļš ir pietiekami plats, var apdzīt visa kolonna kopumā braucot pa diviem paralēli (tādā gadījumā kreisajā pusē braucošajam Nr.1. ir jāatstāj pietiekami vietas blakus braucošajam Nr.2. utt.). Apdzenot brauciena vadonim ir jāņem vērā kolonnas kopīgais garums un zināmu laiku jābrauc ar lielāku ātrumu, lai pēc apdzīšanas izveidotos pietiekami daudz vietas visai kolonnai.
15. Brīdinājuma signālus ar roku dod brauciena vadonis, lai savlaicīgi pievērstu aizmugurē braucošo uzmanību pirms apstāšanās, pagriezieniem, vai citos gadījumos. Signālus atkārto aizmugurē braucošie, lai tos varētu redzēt visi pārējie.
16. Šķērsojot krustojumu jācenšas, lai visa kolonna paspētu pabeigt to pie zaļās gaismas. Kolonnā braucot, nekādā gadījuma nedrīkst strauji bremzēt.
17. Benzīna uzpildīšana ir jāveic pirms ierodamies uz tikšanās vietu. Braucienu laikā kopīgi uzpildoties, benzīna bākas ir jāpiepilda „līdz lūpai” pilnīgi visiem, neatkarīgi no tā, cik pilna tā katram ir. Pat viens litrs benzīna, kas vēlāk var pietrūkt (varētu nobraukt aptuveni 20km!), var radīt problēmas gan sev, gan visiem pārējiem.
18. Pulcēšanās braucienam parasti tiek noteikta vismaz pusstundu pirms paredzamā starta laika. Motobraucēji, cienot pārējos, cenšas ierasties savlaicīgi.
19. Motociklus novieto vienā rindā (parasti 30% leņķī pret trotuāru, paredzamās braukšanas virzienā), tā, lai bez problēmām varētu uzsākt braukšanu. Norobežotās vietās vai telpās motocikli jānovieto tikai un vienīgi ar priekšējo riteni izbraukšanas virzienā!
20. Uzsākot braukšanu, brauciena vadonis izziņo 5 vai 10 min. gatavību, kuras laikā brauciena dalībniekiem ir pilnībā jāsagatavojas braukšanai. Braukšanu uzsāk tikai tad, kad brauciena vadonis ir pārliecinājies par visu braucēju gatavību. Skaitliski lielas grupas braukšanai gatavojas nostājoties braukšanas kārtībā.
21. Kolonnas beigās brauc kāds no pieredzējušiem braucējiem. Ja kolonna ir gara, brauciena vadonim un kolonnas noslēdzošajam braucējam tiek rekomendēts lietot rācijas, kas nodrošina koordinētu rīcību manevrējot un apdzenot. Ja kāds no braucējiem nezināmu iemeslu dēļ izstājas no kolonnas, noslēdzošā braucēja pienākums ir apstāties un noskaidrot iemeslus. Nepieciešamības gadījumā, noslēdzošais braucējs apdzen kolonnu un informē brauciena vadoni par nepieciešamību apstādināt kolonnu.